Mercedes-Benz GLA250 4Matic 2021 z wieloma ulepszeniami

Porsche 911 Turbo S Cabriolet w nowej wersji 2021
Porsche 911 Turbo S Cabriolet 2021 – Błyskawiczny headroom
23 kwietnia, 2020
Nowe AUDI R8 Spyder
Audi R8 Spyder 2020 – samochód stworzony, aby gonić zachody słońca
23 kwietnia, 2020
Nowy Mercedes GLA250 4Matic

Nowy Mercedes GLA250 4Matic

GLA drugiej generacji zmienia się i zaskakuje.

W świecie motoryzacji wejście w nowy segment to ryzykowny biznes. Pamiętasz dwumiejscowe kabriolety SUV, których pionierem był Suzuki X90? Nie? To dlatego, że nie udało mu się wejść na rynek. Jednak czasem warto zaryzykować i Mercedes-Benz właśnie to zrobił, wprowadzając na rynek klasę GLA z wieloma ulepszeniami. Poznajmy model GLA250, który będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych w wersji podstawowej.

Druga wersja samochodu została wyposażona w nowoczesny design, więcej miejsca wewnątrz i ulepszony silnik. Jest dużo mniej zagnieceń niż w poprzednim modelu, a przód wygląda lepiej, dzięki nowej kratce. Jeśli zdecydujesz się na pakiet AMG, to dodatkowo otrzymasz zębatą kratkę Panamericana, taką jak w AMG GT’s. Profil samochodu jest podobny do poprzednika — dobrze ukształtowane szyby boczne a z tyłu dominują czyste i poziome światła.

Nowy Mercedes jest wyższy i szerszy od poprzednika – ma 63,5 cala wysokości i 72,2 cala szerokości. Nowy GLA jest odrobinę krótszy niż poprzedni – ma 173,6 cali. Rozstaw osi jest o 1,1 cala dłuższy.

Wewnątrz samochodu wprowadzono duże zmiany. Poprzednia zakrzywiona i zmyślna deska rozdzielcza została zastąpiona bardziej stylowym standardowym siedmiocalowym ekranem TFT. Inne standardowe wyposażenie to interfejs informacyjno-rozrywkowy MBUX ze sterowaniem głosowym. Jedną z wad jest touchpad, który czasem nie działa tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Większe, 10,3 calowe ekrany mogą mieć dostosowany interfejs tak, by odpowiadał różnym gustom. Zmian można dokonać w ustawieniach, które są ukryte w menu. Komfortowe siedzenia są zarówno z przodu, jak i z tyłu – przy czym z tyłu znajdziemy inne pomocne wyposażenie, takie jak uchwyty na kubki.

Przestrzeń w bagażniku jest bardzo praktyczna – ma 15 stóp sześciennych i może być powiększona do 50 stóp sześciennych po złożeniu tylnego siedzenia.

Mercedes-Benz wyposażył GLA w piękne i precyzyjne sterowanie. Jazda jest na równie komfortowa co u niemieckich konkurentów – Audi Q3 i BMW X1 i X2 oraz bardziej wciągająca niż u Cadillac Xt4 i Lexus UX250h. GLA to samochód, który jest wyższy od swojego poprzednika, ale pokonuje ciasne zakręty precyzyjnie nawet przy dużych prędkościach.

Silnik poprzeczny GLA ma napęd 4Matic na wszystkie koła, ale napędza przede wszystkim przednie. Dzięki temu przyśpieszenie działa bardzo dobrze, nawet na oblodzonej powierzchni.

Moc pochodzi z nowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika M260 o pojemności 2 litrów, który jest ściśle związany z czterocylindrowym silnikiem firmy AMG M139 Turbo z 416 koni mechanicznych. Te nowe czterocylindrowe silniki są częścią modułowej rodziny silników, w skład której wchodzi GLA250 staright-six. W modelu GLA250 silnik osiąga moc 221 koni mechanicznych przy 5500 obrotach na minutę i ma moment obrotowy 258 lb/ft od 1620 do 400 obrotów na minutę. Przepustnica reaguje szybko, a dwusprzęgłowa skrzynia biegów posiada 8 biegów i jest obsługiwana za pomocą wspornika zamontowanego na osi.

W GLA silnik pracujący z prędkością obrotową robi to płynnie i cicho. Prawdopodobnie nowy GLA jest w stanie sprintować z prędkością 60 mph w niecałe 6 sekund, co czyni go mniej więcej tak szybkim, jak X1 xDrive28i i znacznie szybszym niż Q3. Samochód na amerykańskim rynku będzie mógł uzyskać najwyższą prędkość 130 mph. Wersja niemiecka osiąga 150 mph. Maksymalne wykorzystanie auta nie przyczyniło się do oszczędności paliwa.

Jeśli chcesz mieć GLA z prawdziwym potencjałem, to najlepiej poczekaj na AMG GLA35 o mocy 302 koni mechanicznych lub AMG GLA45 o mocy 382 koni mechanicznych. Zostaną one wprowadzone na rynek kilka miesięcy po GLA250 i będą wyposażone w system napędu na wszystkie koła z naciskiem na te tylne.

GLA250 pojawi się w Stanach Zjednoczonych tego lata, jako najlepszy model 2021 roku i będzie dostępny z napędem na przednie koła lub 4Matic z napędem na wszystkie koła. Cena jeszcze nie została ogłoszona, ale prawdopodobnie wyniesie około 36000 dolarów. Wersja z 4Matic będzie droższa o 2000 dolarów. GLA ma wielu wspaniałych konkurentów – takich jak Audi Q3 czy BMW X1 i X2.

Dodaj komentarz