Porsche 911 Turbo S Cabriolet 2021 – Błyskawiczny headroom

Nowa Toyota Supra 2021 z mniejszym zuzyciem paliwa
W 2021 Toyoto Supra zmniejszy zużycie paliwa i zyska 47 koni mechanicznych
23 kwietnia, 2020
Nowy Mercedes GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic 2021 z wieloma ulepszeniami
23 kwietnia, 2020
Porsche 911 Turbo S Cabriolet w nowej wersji 2021

Hardtop lub kabriolet – 911 Turbo S to super wydajny samochód idealny do codziennej jazdy oraz do zadań specjalnych.

Na chwile odłóżmy na bok myśli o szybkości, przyczepności i mocy. Nie myślmy o pięknie, cenie i tradycji. Zanim dojdziemy do tych rozważań, zastanówmy się, jakie jest Porsche Turbo S z 2021 roku, kiedy jedzie powoli. Niezależnie od tego, czy jest to podróż środkiem miasta, czy przejażdżka po bezdrożach, Porsche to najlepszy, naprawdę szybki samochód.

Kiedy mówimy o powolnym tempie, to na myśl przychodzą nam Lamborghini i Ferrari – które mają pracować powoli i jechać szybko. Jednak szybko można usłyszeć ich niezadowolenie, kiedy podczas zwiększanej mocy kaszlą i szczekają. Korwety mogą całkiem nieźle udawać, że są łatwe w użyciu, zwłaszcza jeśli jesteś fanem nowoczesnego designu i eleganckiego wykończenia.

Dlatego kabriolet 911 Turbo S to samochód, który jedzie całkowicie spokojnie po prawym pasie. Posiada również atrakcyjne i dopracowane wnętrze w każdym detalu.

Oczywiście, dzięki mocy 640 koni mechanicznych z podwójnym doładowaniem 3,7 litrowym flat-six, kabriolet Turbo S jest zawsze gotowy na osiągnięcie wysokiej prędkości. Zgodnie z informacjami podanymi przez Porsche napędza się z prędkością 60 mph w 2,7 sekundy aż do osiągnięcia prędkości 205 mph. Dla większości kierowców najważniejsze jest to, że ten samochód radzi sobie genialnie w zakresie niskich prędkości, w przeciwieństwie do większości szybkich pojazdów. Dzięki temu Porsche jest praktyczne i po prostu świetne.

W 1975 roku Porsche wprowadził model 911 Turbo. Dopiero w latach 80. firma wprowadziła na rynek modele Targa i kabriolet. Rzadkością były modele z częściowym dachem lub z całkowicie opuszczanym. Jednak szerokie nadwozie Turbo z efektownymi poszerzeniami nadkoli wygląda świetnie w przypadku modeli z otwartym dachem. Głównym powodem opracowania przez Porsche modelu 911 była potrzeba zrobienia turbodoładowanej wersji 911 na wyścigi. Ogólnie kabriolety to nie są samochody wyścigowe – więc misja Turbo 911 jest wyjątkowa. Turbo S nowej 922 generacji udowodniło, że nie jest to niemożliwe.

Aby umożliwić bardziej agresywną jazdę na krawędzi toru wyścigowego, skonstruowano silnik o nieco krótszym skoku niż w wersji 991 i wbudowano większe turbosprężarki o zmiennej geometrii.

Poza nowymi turbinami, kolektorami wydechowymi inspirowanymi GT2 RS i nowym układem chłodzenia warto zwrócić uwagę na elektronikę silnika – która łączy te wszystkie elementy w spójną całość. W przeciwieństwie do zwykłych turbosprężarek z lat 70. i 80. dzisiejsze sterowniki zarządzające silnikiem mają zmienny czas rozruchu, zmienny skok zaworu wlotowego (pierwszy w modelu Turbo), zarządzanie turbodoładowaniem i precyzyjnie dozowany wtrysk paliwa, który świetnie radzi sobie z wrzuceniem paliwa przy niskich prędkościach na ósmym biegu.

Ten ósmy bieg to zupełna nowość, Wcześniej Turbo posiadało siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK w Porsche-sprache). Zabawnym faktem jest to, że dwa razy więcej biegów Turbo 911 miało przed rokiem 1989. Bliskie rozstawienie biegów oznacza, że nawet kiedy silnik działa na wolnych obrotach, to pozostaje gotowy do szybkiej reakcji. W przeciwieństwie do wielu nowoczesnych automatów nowy PDK nie działa ciągle na najwyższym możliwym biegu, aby zadbać o odpowiednie zużycie paliwa. Dzięki 590 lb/ft maksymalnego momentu obrotowego do wykorzystania między 2500 a 4000 obrotem na minutę oraz dwubiegowemu napędowi Powerglide Porsche może uzyskać duże przyśpieszenie.

Cały ten świetny mechanizm osadzony jest w mocnym aluminiowym korpusie. W rzeczywistości składa się on nie tylko z aluminium i stali – dodatkowym składnikiem jest również magnez. Jeśli chodzi o integralność strukturalną, to jest prawie niezauważalna. Musielibyśmy bardzo się przyjrzeć, żeby zobaczyć, że góra ma możliwość otwierania. Ten model jest jednak nieco ciężki – według Porsche droptop jest 154 funty cięższy od coupe.

Wraz z pojawieniem się serii 922, wnętrze 911 zostało całkowicie zmodernizowane. Nad kierownicą zamontowano duży, wyśrodkowany tachimetr z cyfrowym wyświetlaczem po obu stronach. W prosty sposób można sprawdzić stan pojazdu. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 10,9 calowy dotykowy ekran z informacjami na temat nawigacji, rozrywki oraz innych systemów i ustawień pojazdu.

Jedyne czego można przyczepić się we wnętrzu to wygląd selektora skrzyni biegów – jest dosyć mizerny. To elektryczny przełącznik, w którym brakuje swego rodzaju kliknięcia.

W normalnym trybie jazdy wydalanie spalin jest ciche a jakość prowadzenia wybitna. Masywne opony 255/35R-20 z przodu i 315/30R-21 z tyłu sprawiają, że jazda jest naprawdę komfortowa. W przeciwieństwie do coupe kabriolet jeździ na standardowym zawieszeniu Turbo S, a nie na opcjonalnym sportowym, które obniża i usztywnia sprężyny oraz amortyzatory.

Góra kabrioletu obsługiwana jest za pomocą jednego przełącznika, który automatycznie blokuje i odblokowuje dach. Jego obsługa jest łatwa i szybka – dzięki temu z łatwością możemy użyć przycisku nawet do prędkości 31 mph. System jest na tyle inteligentny, że umożliwia opuszczanie i ponoszenie tylnych szyb. Dzięki temu nie zostawia się ich w górze, kiedy dach jest w dole.

Kabriolet posiada osłonę przeciwwiatrową z napędem mechanicznym, dzięki czemu ogranicza utratę prędkości. Uspokaja on turbulencje do tego stopnia, że kierowca i pasażer mogą na spokojnie porozmawiać nawet przy dużych prędkościach.

Teraz zapomnij o powolności. Porsche to wulkan, który w dowolnym momencie może wybuchnąć. Jeśli włączymy tryb Sport lub Sport Plus, zmienia się cały nastrój i oblicze samochodu. W trybie Sprot Plus przedni spoiler spada, a tylny podnosi się, aby zwiększyć stabilność. Dzięki systemowi kontroli startu Porsche startuje od zera do 60 mph w 2,6 lub 2,5 sekundy. To naprawdę niesamowita prędkość, która wprawia w zachwyt każdego.

Dodaj komentarz