Porsche Cayenne 2019 sprawia, że zakupy to przyjemność

Audi S7 2020
Przetestowaliśmy Audi S7 2020!
23 kwietnia, 2020
auto skup
Jak szybko sprzedać auto? Mamy kilka porad
28 lipca, 2020
Porsche Cayenne 2019

Porsche Cayenne 2019

W świecie, w którym każdy samochód stał się wózkiem na zakupy, Cayenne mimo kilku wad nadal się wyróżnia.

Większość naszej załogi jest uwięziona w domu od około miesiąca. Z tego powodu planowana długoterminowa podróż Cayenne przybrała nieco inny wyraz. Wszystko się opóźnia i trwa dłużej niż byśmy chcieli. Podczas tego okresu uwięzienia zrobiliśmy już jakieś 1000 mil. Powoli chcemy przekroczyć 10 000 mil. Po trzech miesiącach od pożyczenia samochodu chcemy osiągnąć 40 000 mil.

Podczas tej podróży zachwycaliśmy się dynamiką Cayenne, który jest zdecydowanie zwycięzcą testu porównawczego. Wszystkie Porsche są drogie, ale nasza Cayenne jest dla nich idealną konkurencją. Porsche mają dłuższą listę standardowych funkcji jak np. Passive Entry. Kiedy zamawialiśmy Cayenne, myśleliśmy, że cena 940 dolarów za samodzielną opcję jest nieco zawyżona. Nasza opinia na temat kosztów się nie zmieniła, chociaż dopiero co przyzwyczailiśmy się do wyciągania kluczyka, aby odblokować samochód. A potem do wkładania kluczyka do kieszeni, kiedy chcemy uruchomić samochód. Naszym zdaniem to trochę bez sensu. Szczególnie że cena Cayenne wynosi 80 tys. dolarów.

Inną irytującą rzeczą jest to, że na ciemnej drodze wewnętrzne światła święcą nam w oczy. A co więcej przyciemnienie świateł wymaga przejścia przez menu w systemie informacyjno-rozrywkowym, a na desce rozdzielczej znajdują się trzy oddzielne regulatory przyciemniania. Pamiętasz pokrętła ściemniania? Porsche każe nam o nich zapomnieć i wspomina, że najlepszym rozwiązaniem jest przejście przez menu informacyjno-rozrywkowe, które nie może być regulowane podczas ruchu. Jest to doskonały przykład tego, jak można skomplikować proste zadanie. Teoretycznie większość właścicieli ustawi tę funkcję raz i po sprawie, ale dla nas i tak ustawienie -5 na wszystkich trzech regulatorach nie dało wystarczającego przyciemnienia.

Nie musieliśmy jeszcze jechać z Cayenne do serwisu samochodowego. Zamierzamy zrobić to na 10 000 milowej kontroli – wtedy przyda się wymiana oleju i drobna inspekcja. Jednak zamierzamy zrobić to dopiero w momencie, kiedy zostanie zniesiony nakaz pozostania w domu. Teraz wolimy utrzymywać dystans społeczny. Kiedy dotrzemy do salonu samochodowego, chcemy, żeby pomogli nam naprawić drzwi po stronie pasażera. Mają irytujący nawyk niezaplombowania się po ich zamknięciu. Prawdopodobnie zamki są nieco przesunięte.

To jednak drobnostka i bardzo cieszymy się, że w świecie, kiedy wszystkie pojazdy zostają zdegradowane do roli wózków z zakupami spożywczymi, Cayenne pozostaje wyrafinowane i zabawne.

Miesiące w trasie: 5 miesięcy

Bieżący przebieg: 10,474 mil

Średnia oszczędność paliwa: 20 mpg

Rozmiar zbiornika paliwa: 23,7 gal. Obserwowany zakres paliwa: 470 mil

Serwis: 0 Naprawa: 0

Uszkodzenia i zniszczenie: 0

Kiedy dostaliśmy zgodę na długoterminową 40 milową podróż Porsche Cayenne, prawie wiedzieliśmy, czego chcemy. Cóż, wiedzieliśmy, że jakakolwiek konfiguracja zostanie wybrana, to wzbudzi kłótnie wśród naszej drużyny. Ponieważ jedną z naszych ulubionych czynności jest majstrowanie przy internetowym konfiguratorze samochodów Porsche, każdy z nas miał jakiś pomysł na to, czego chce. Osiągnięcie kompromisu wymagało czasu.

W końcu jednak postanowiliśmy wybrać Porsche SUVa. Jeden z naszych kolegów był bardzo zadowolony z wartego 660 dolarów zaczepu do przyczepy, ale irytował się, że nie jest on dostarczany z fabrycznym złączem przewodów. Diler naliczył nam dodatkowe 72 dolary za siedmiostykowe złącze, które sami zainstalowaliśmy. Nie dostaliśmy jednak pakietu off-road za 2000 dolarów za płyty ślizgowe, kompasu montowanego na desce rozdzielczej i dodatkowego haku holowniczego (zazwyczaj zdarza się nam utknąć gdzieś w śniegu lub w błocie). Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że pakiet off-roadowy wymusza dodatkowe 4490 dolarów w innych ulepszeniach np. w resorach powietrznych, które naszym zdaniem nie były warte tej dopłaty. Nasz dział grafiki był zadowolony, że dostaliśmy samochód w ostrym kolorze – Biscay Blue Metallic. Wspólnie zgodziliśmy się, że potrzebujemy doskonale dostrojonych amortyzatorów adaptacyjnych Porsche za 2000 dolarów, elektrycznie regulowanych foteli w 14 kierunkach za 1900 dolarów i podgrzewanych siedzeń za 530 dolarów – aby zmaksymalizować nasz komfort.

Byliśmy zgodni co do tego, że powinniśmy zakupić nowe hamulce z powłoką PSCB. Według Porsche wirniki powlekane węglikiem wolframu poprawiają osiągi i zmniejszają pył hamulcowy na kołach. Nie od razu zdaliśmy sobie sprawę, że masywne przednie tarcze nie zmieszczą w 19 calowych kołach Cayenna. Oznaczało to, że eksperyment z twardymi hamulcami za 3490 dolarów wzrósł o kolejne 1720 dolarów.

Naszą zabawę z Cayenne zaczynaliśmy od 66 950 dolarów, a skończyliśmy na 79 530 dolarów. To normalna różnica między ceną podstawową, a ceną testową. Wzięliśmy także udział w Porsche Experience Center Delivery w centrali PCNA. Za 350 dolarów polecieliśmy do Atlanty i zwiedzaliśmy luksusowe centrum Porsche. Otrzymaliśmy 90 minut instruktażu na torze przeszkód i zjedliśmy lunch z jednym ze specjalistów od produktów.

Zanim opuściliśmy Atlantę, zamontowaliśmy zestaw opon zimowych OE Michelin Pilot Alpin 5 SUV, które są dosyć ciche jak na opony zimowe. Przed montażem kosztowały one 1506 dolarów, a ich koszt wynika z tego, że zostały opracowane specjalnie dla Porsche.

Nasze Cayenne ważące 4708 funtów wyposażone w opony letnie Bridgestone Dueler H/P Sport jadące z prędkością 70 mph zatrzymuje się po 158 stopach. Liczby nie oszałamiają, ale pamiętajmy, że to tylko podstawowy model Cayenne. Dzięki skromnej mocy 335 koni mechanicznych z turbodoładowanego 3 litrowego V-6 samochód osiąga 60 w zaledwie 4,9 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 13,5 sekundy przy prędkości 102 mph.

Wszystkie te wyniki są zgodne z wynikami poprzednio testowanego Cayenne. Mamy więc dobrą wizję tego, czego możemy się spodziewać. Pomimo naszych osobistych preferencji używanie tego samochodu w czasie wakacji jest bardzo przyjemne.

Dodaj komentarz